Miksi käyttää liikelahjoja?

IRM:n (Institutet för reklam- och mediestatistik) tutkimuksen mukaan liikelahjoilla markkinointi kattoi 8,5% ruotsalaisyritysten markkinoinnista vuonna 2020. Se on enemmän, kuin TV- ja radiomainonta yhteensä. Miksi mainoslahjat ovat niin suosittuja? Anna, kun kerromme lisää.

Aurinkolasit painatuksella pöydällä. Kesän mainostuote.

Liikelahjat ovat suosittuja

Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että liikelahjoilla on positiivinen vaikutus asiakkaan mielikuvaan yrityksestä. Tuotteet itsessään ovat suosittuja, ja niiden vastaanottaminen saa aikaan positiivisia mielleyhtymiä. Kovin moni muu markkinointikeino ei tuota yhtä iloisia reaktioita, kuin juuri mainoslahjat.

Sininen reppu painatuksella, sekä tietokone ja kasvi. Liikelahjat sisäiseen markkinointiin.

Tuotteet, jotka pysyvät käytössä pitkään

Alan yhdityksen teettämän kyselyn mukaan puolet vastanneista käyttää mainoskyniä melko usein tai hyvin usein. Ja niitä säilytetään yllättävän kauan. Tämä on hyvä esimerkki mainoslahjojen arvosta. Useimpia liikelahjoja säilytetään kauan, käytetään usein ja niistä on iloa pitkään.

Kullanvärinen termos painatuksella ja kasvi taka-alalla. Talven liikelahjat.

Tärkeä osa muuta markkinointia

Liikelahjat toimivat tapaamisissa viestisi tukena. Ne tekevät kohtaamisista miellyttäviä ja muistettavia. Siksi mainoslahjat kannattaa nähdä muuta markkinointia täydentävänä osana. Nykyisin digimarkkinoinnin aikana liikelahjat ovat entistäkin tärkeämpiä.

Sininen takki painatuksella. Mainosvaatteita yrityksille.

Vahvista firman yhteishenkeä

Liikelahjat auttavat rakentamaan vahvaa yrityskulttuuria ja yhteishenkeä. Niin konttorilla, kuin sen ulkopuolellakin. Kahvimuki työpöydällä. Herkullinen suklaakonvehti kokouksessa. Sateenvarjo, jonka nappaat mukaasi kotimatkalle sateen yllättäessä. Tai huppari, jonka laitat päällesi juoksulenkille. Nämä kaikki ovat tärkeitä rakennuspalikoita yhtenäisen yrityskulttuurin luomisessa.

Musta langaton laturi painatuksella. Mainoslahjat toimistolle.

Vinkkejä tuotteen valintaan

Hyvän liikelahjan valitseminen voi joskus olla hankalaa. Hyvä lähtökohta on miettiä mikä on tuotteiden käyttötarkoitus. Halutaanko niitä käyttää sisäisessä vai ulkoisessa markkinoinnissa? Seuraava kysymys on mitä yrityksesi haluaa viestittää. Innovatiivisuutta, turvallisuutta vai trendikkyyttä? Jos haluat apua, olemme aina täällä sinua varten. Me olemme liikelahjojen asiantuntijoita.

Osta liikelahjoja